zaterdag 9 november 2013

Gehaakte wanten

Eén van de dochters wilde graag wanten. Breien zag ik niet zitten (krijg ik last van de nek), dus op zoek naar een haakpatroon.

Dat viel nog niet mee...

Na lang zoeken kwam ik op de blog van Annelies terecht. Zij had een patroontje geschreven voor gehaakte dameswanten.

Geen wol in huis om met de juiste haaknaalddikte te haken. Ik nam 2 verschillende bollen wol die nog in de kast lagen en haakte de 2 draden samen, met haaknaald 5.


Het ribbelpatroon aan de pols vind ik zeer geslaagd.


Ze waren snel klaar; één avondje per want.



Bedankt "vicarno's mama" voor het duidelijke patroon!

5 opmerkingen:

  1. En weer een stel warme handen! En nog leuk ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog niet tegen gekomen, gehaakte wanten. Maar deze vind ik heel geslaagd en mooi !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! En ik zal het patroon eens nakijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. groot genoeg voor een fijne dameshand. bij de dochter past ze perfect, voor mij mocht ze een ietsje groter zijn.

      Verwijderen