donderdag 27 augustus 2015

Tapestry...

Eerder konden jullie lezen over de workshop Tapestry en de tasjes die ik op deze manier haakte. Het smaakte naar meer. Zéker toen ik zag welke mooie tassen K. en S. van het HandWerkCafé maakten.

Ik nam mijn mandje Catania Grande er bij en begon er aan. Ik haakte op het gevoel en bedacht de motieven al hakende. Ik gebruikte alle kleuren die ik nog had liggen (de blauwe had ik al zo goed als opgebruikt) kriskras door elkaar.

Het tellen tijdens het haken en de figuurtjes inhaken gingen vlot, maar het haken zelf... Na een uurtje haken pijnlijke vingers en vooral een pijnlijke linkerpols, die ik 2 dagen later nog voelde. Ik dacht dat dit wel zou overgaan, maar helaas... Ik hield vol en had na een grote week een mandje klaar.



De kleurencombinatie vind ik niet geslaagd. Je ziet ook de meeloopdraden goed zitten. Komt dit door te los haken? Met een kleinere haaknaald lukt het me echter niet, nog meer pijn in de pols.



De bodem hangt door. Ik heb me al laten vertellen dat dit komt omdat ik gemeerderd heb met 6 steken per toer terwijl het beter zou zijn om dit met 8 steken te doen.

Over het model van het mandje ben ik wel tevreden ;).

Ik deed nog een poging met de resten van mijn DMC-garen.



Helaas, ook hier weer een pijnlijke pols :(. Besluit: Tapestry is helaas niet voor mij...

Ik trok beide werkjes helemaal terug uit. Voor de Catania is dit reeds de 2e keer. Eerder had ik ze al eens gebruikt om krukhoesjes te maken, maar ik vond ze zelf niet mooi genoeg. Ik ben nu eenmaal verliefd op mijn blauwe krukhoesjes...




Wat ooit krukhoesjes en een tapestry-mandje waren, is nu dit:



Ik heb er al nieuwe plannen mee.
Niet slecht, hè, 3x haakplezier met dezelfde bolletjes wol ;)!


19 opmerkingen:

  1. Haha, da's profijtelijk haken !
    Ik heb dat tapestry haken nog nooit geprobeerd, 'k ga daar precies toch niet aan beginnen....
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vind het erg mooi,
    vooral die blauwe tekening in de bodem.

    En het groen-oranje krukje, dat je dat hebt uitgehaald, zeg, het was schoon.

    tapestry haken associeer ik met tapijt haken. Kan dat ook? Is dat geen mogelijkheid voor de wol van de laatste foto?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan er volgens mij wel een tapijt mee haken, maar met de hoeveelheid dikke katoen die ik heb, zou het maar een tapijtje worden ;).

      Verwijderen
  3. Hahaha, je patronen zijn erg leuk! En zolang je (nog) plezier houdt in het haken... er komt vanzelf een projectje wat helemaal naar je zin is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wie weet probeer ik het nog wel eens een keer. Heb jij je tasje al af?

      Verwijderen
  4. Oooh??
    Ik vond het mandje wel leuk:-))) Maar ik snap wat je bedoelt.
    Ook met de pijnlijke vingers/polsen.
    Ben benieuwd hoe je je wolletjes nu gaat transformeren, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook allemaal zo knap! Ik begin er niet eens aan.....
    Veel plezier met je nieuwe project. En natuurlijk vind je de blauwe het leukst!!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Was leuk om te proberen.
      Bestaat er zoiets als de "blauw"-ziekte? En zo ja, is het besmettelijk?

      Verwijderen
  6. Dat heet nu nog eens zuinig zijn! Ben wel jaloers op die tapestry... vind dat zo knap! Je gaat toch niet beweren dat je die krukhoesjes van de foto weer hebt uitgehaald????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, die hoesjes waren al uitgehaald vóór ik aan het tasje begon.

      Verwijderen
  7. Heb je het allemaal weer uitgehaald? Waarom?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaarghhh het verschrikkelijke U-woord !! Uittrekken !! Allé nu Leentje, zoveel werk en een pijnlijke pols in dat mandje steken, en dan uittrekken ?? Ik zou het nie over mijn hart krijgen... En die krukovertrekskes ook ? OK ik zie de blauwe ook liever, ma da wil nie zeggen dat deze nie mooi zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love your tapestry work, I need to try that. Does it use only the single crochet stitch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. t's lovely, I have never tried tapestry crochet myself but I do love the finished results, I hope your sore wrist is better. Thank you for linking to the stash link up. :)

    BeantwoordenVerwijderen