zaterdag 1 augustus 2015

Nóg gehaakte krukhoesjes...

... en ook: nóg een gehaakte slinger ;).

Bij het opruimen van mijn vader zijn groot werkhok kwam ik nog 2 mooie krukjes tegen.




Het krukje met de verweerde look kende ik al. Het stond steeds ergens in de buurt van de groenteserre, binnen in de serre of zelfs buiten in weer en wind. Het stoeltje met het geverfde zitje had ik nooit eerder gezien.

Ik maakte ze proper en maakte ook voor hen een hoesje. De blauwe Catania Grande was op, dus op zoek naar een ander katoentje dat ik met een dikke naald kon haken.
Tijdens de workshop zag ik in de winkel Paris Drops liggen en die leek ook net in reclame te zijn. Enkele mooie bollen uitgezocht en aan de slag.



Ik gebruikte geen beschrijving en probeerde maar wat. Kwam het te strak te staan of werd het hobbelig, dan trok ik een rij uit en haakte het anders. Op enkele avonden had ik deze 2 hoesjes klaar.




Ik bevestigde ze aan de krukjes en samen met mijn ander krukje vormen ze nu dit leuke trio.




Er was nog heel wat katoen over. Daar maakte ik, nog maar eens, een vlaggenslinger mee.






Eentje met grote vlaggetjes dus. Je ziet het verschil goed als je de gewone vlaggenlijn er naast legt.



En omdat ik écht geen restjes wilde behouden, maakte ik met de overschotjes Paris Drops en de overschotjes Phil Cotton 4 enkele bloemetjes. Het idee kwam van Vee, zij postte een mooie slinger met bloemetjes ertussen.



Helemaal niks, geen restjes meer over van de gebruikte katoen! Alles mooi opgewerkt. En de bloemetjes worden binnenkort aangevuld met andere tot ik ook hier een mooie bloemetjesslinger van kan maken.

Kan je je voorstellen dat ik verrast was toen ik deze week nóg zo 'n mooi krukje ontdekte!?



Er zit niets anders op dan terug dikke, blauwe katoen te bestellen om nog een mooi hoesje mee te maken ;). Dan kan ik van het triootje een kwartet maken!






14 opmerkingen:

  1. De krukjes zijn super de luxe !!!! Da's toch tof dat er nog een vierde tevoorschijn kwam, weer een goede reden om garen te kopen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n schoon krukjes, dat is nog eens een vondst.
    Mooie wol heb je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke krukjes en wat staan ze superleuk zo bij elkaar. Een leuke vondst zo'n vierde kruk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke krukjes mooi fris in die blauw tinten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha tot op de laatste draad alles opgemaakt, vind je nog een krukje :-)
    Prachtig zijn ze geworden, ben verliefd op de mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En dan hebt ge zo uw best gedaan om alle katoen op te werken, en dan komt er nog een krukske piepen hihi...
    Niks zo schoon als een krukske met een gehaakt hoeske ! Krukskes moet ge altijd in ere houden - ge moet maar eens rondkijken in winkels. Weinig krukskes te vinden in meubelwinkels, en als ge er al ziet, zijn ze eigenlijk vrij duur.
    Wacht maar tot Esther van Pippa's Hus uw krukskes ziet ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi blogje!
    ik volg meestal blogjes die gaan over: huishouden, hobby's, en leuke anecdotes

    ik zag u via andere blogsters zo gaat het hier op blogland
    bedankt voor het delen, en nog een
    fijne zondag ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha
      hier kom ik dit commentaar alweer tegen

      my little cottage schijnt niet zoveel inspiratie te hebben :)

      Verwijderen
  8. Hahaha, de krukjes schieten als paddenstoelen uit de grond :-)))
    Na hoesje nummer 4 misschien even wachten met restjes ophaken. Misschien staat nummer 5 al in een hoekje klaar, gniffelend van plezier omdat hij ook een mooi 'hoedje' wil :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, hoeveel krukjes ga je nog tegenkomen...??? ;-)
    Ze zijn echt heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De pootjes van de krukjes zijn erg mooi.

    Mooi gehaakt, Leen.
    Ik kan het niet helpen maar in foto 7 zie ik een clownengezicht met een dikke ronde neus!

    Binnenkort MOET je wel een workshop organiseren (bv. slingers maken) : elke deelnemer kan dan op een krukje zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er staan er waarschijnlijk nog een paar wortel te schieten ! In elk geval staan ze heel mooi zo bij elkaar in dezelfde tinten. Echt prachtig ! En ook de slinger en de bloemetjes zijn supertof !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. allemaal heel erg mooi!! maar die vlaggenlijn... daar ben ik verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I LOVE THESE....well done sweet lady

    BeantwoordenVerwijderen