donderdag 5 november 2015

Kussens

In september was neefje I. jarig. Wegens een drukke agenda had ik niet voldoende tijd om zijn verrassing klaar te krijgen. Vorige week zette ik mij aan mijn naaimachine, onder het motto "dinsdag = naaidag" en werkte eindelijk zijn cadeautje af.

Wanneer I. bij ons komt logeren, vindt hij niets zo leuk als alle kussens in de woonkamer te verzamelen. Hiermee bouwt hij een tunnel in de zetel, verstopt zich eronder en roept dan ons hondje. Die moet dan goed wroeten om I. te vinden, wat zorgt voor heel wat spelplezier.

Wat kon ik hem beter geven dan zijn "eigen" kussens?

Eentje maakte ik met een restje stof van zijn vroegere gordijnen.



Een andere maakte ik uit een coupon canvas dat ik onlangs op een stoffenmarkt kocht.


Ik maakte de kussens heel eenvoudig met een flap achteraan.

En op de laatste flockte ik één van zijn lievelingsfiguren.



Nu kan hij bij zijn papa een minitunnel bouwen. Voor een hondje om hem hierin te komen zoeken, zal hij zelf moeten zorgen ;).








9 opmerkingen:

  1. Zo'n schattig verhaal en beeldschone kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kussens, Leen en een kind blij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Wat zal hij blij zijn met zijn eigen kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Heel verschillend en toch super goed bij elkaar passend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief en toepasselijk cadeautje. Precies op hem toe gespitst. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ...die met de geflockte Charlie is helemaal top! Echt jongenskussens ook! Er kan geravot worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij zal er zeker super tevreden mee geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen