zondag 12 oktober 2014

Ridderhelm/muts

Het lijkt wel de week van het afwerken ;).
Eerder liet ik de sjaal zien die, na maanden aan de kant te liggen, eindelijk zijn finishing touch kreeg. Gisteravond werkte ik de muts voor de kleinzoon af.
Beide zijn projectjes uit het boek van Annelies dat ik ooit won bij Annemarie.

Ik had niet de juiste wol in huis, maar gebruikte Stylecraft Special DK en haakte deze met 2 draden tesamen. De laatste draadjes werden gisteren ingestopt, 2 knopen gezocht in de grote voorraad en de muts kon gepast worden toen de kleinzoon langskwam.

Hier zie je de muts, geshowd op een vaas ;):






Het is een leuke muts, maar ze past maar net. De stekenverhouding was niet helemaal gelijk aan de stekenproef in het boek. Wat denkwerk en dan gewoon deze week er nog eentje bij te maken, klein beetje groter.






12 opmerkingen:

  1. Knap! Mijn moeder naaide voor Lukas een hele ridderuitrusting uit één of ander boekje, een regelrechte hit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for Linking up at Crochet Addict UK
    Brilliant hat! I bet your Grandson loves it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is awesome! There are so many cool girl hats, but this would make an awesome boy's hat. (Not that a girl couldn't wear and love it . . .)

    If you're interested, I'd love to have you link up at my Yarn Fanatic Party!
    http://philwife.blogspot.com/2014/10/yarn-fanatic-party-11.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superstoer!!!
    Ik kan me best voorstellen hoe leuk hij staat op het hoofd van je kleinzoon!!!!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kleinzoon heeft maar geluk met zo'n creatieve oma!

    BeantwoordenVerwijderen