woensdag 28 mei 2014

Het zonnehoedje

Al heel lang geleden zag ik bij Marieke de omkeerbare zonnehoedjes op haar blog. Deze wilde ik wel eens proberen te maken voor de kleinzoon.

Volgende week wordt hij 15 maanden, dus ik besloot maatje "dreumes" te nemen. Leuke stofjes had ik al lang liggen; ik kocht ze bij Stoffen Eclips in Berchem.

Een tip van Marieke, die ik alleen maar kan beamen: Besteed veel aandacht aan het spelden, dat is het halve werk!

Omdat S. zijn hoedjes wel eens af durft te gooien, maakte ik er ook een striklintje aan.



Veel gepruts, maar een mooi resultaat.

Vorige week het hoedje gepast, het is nog wat te groot. Wat kan moeke dan anders doen dan er nog eentje te maken ;).

Terug de stofjes bovengehaald, patroontje van "baby" en opnieuw gestart.
Het maken ging stukken vlotter, o.a. door het veelvuldig gebruik van kopspelden ;). Dat er iets niet klopte, zag ik pas nadat ik deze foto op mijn Facebookpagina had geplaatst.  Toen was ik al zo ver gevorderd met het hoedje, dat ik het maar zo heb gelaten.

Mijn 2e hoedje:




Bij Marieke zag ik de oplossing voor het touwtje zodat het hoedje toch langs 2 kanten kan gedragen worden. Ik maakte een knoopsgat i.p.v. een ringetje te gebruiken.





Morgen wordt het hoedje gepast. Ik ben benieuwd!




4 opmerkingen:

  1. Kei mooi hoedje. Ja en hopelijk past die nu wel hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf!! Heerlijke autootjes stofjes :) Moet ik me misschien ook maar aan wagen als daar peuter en kleuter maten bij staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for sharing this at the Say G'Day Saturday linky Party. That hat is wonderful-I've pinned your post!

    Best wishes and hope to see again for this weekend's link up.
    Natasha in Oz

    BeantwoordenVerwijderen