dinsdag 7 januari 2014

Theemuts

Nog wat afgewerkt: de theemuts.

Het idee vond ik in een boek van de plaatselijke bib. Omdat ik een andere wol gebruikte, met een andere haakdikte, moest ik het patroon wat aanpassen.

Door de rode en groene kleur vreesde ik dat het teveel op een "kerst"theemuts ging lijken, maar één van de dochters vindt het eerder een aardbei ;).

Volgens de beschrijving "naai je de zijnaden dicht en laat daarbij een opening voor de tuit en het handvat". Ik heb echter onder de tuit een knoop geplaatst, anders zou ik de theemuts nooit over de theepot krijgen.

En zoals jullie zien, past de muts op beide theepotten die we in huis hebben.



5 opmerkingen:

  1. Ja, ik denk ook dat het met een knoop veel beter lukt, dan dicht te naaien.
    Mooie (aardbeien) theemuts. ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij doet hij ook aan een aardbei denken, vruchtentheetijd dus! :-) Ziet er heel goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    die Teekannenüberzieher sehen toll aus - gefallen mir sehr gut ;-))))
    Hast du die schwarz-weiße Kanne selber bemalt - gefällt mir absolut.

    Liebe Grüße,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zwarte theepot heeft één van de dochters cadeau gekregen.

      Verwijderen