donderdag 13 juni 2013

Hét pamperzakje

Hier konden jullie al lezen dat ik eindelijk een pamperzakje heb gemaakt. Of moet ik "luierzakje" zeggen? Ik had het reeds lang aan de schoondochter beloofd, maar het schoot er steeds over.

Vorige zondag zette ik mij aan de naaimachine om het op de wijze van Sanne te maken. Ik las de handleiding door, knipte de stof en begon er aan. Het tornmesje heeft zijn dienst bewezen. Ik vergat al direct de velcro er op te stikken, dus de zijnaden terug los...
Ik dacht het door te hebben hoe je de stof moest "vouwen" om de flappen juist te hebben, maar had toch beter eerst nog eens even terug naar de beschrijving gekeken.

Toen mijn zakje er zo uitzag, ben ik er na bijna twee uur zwoegen mee gestopt...


De laptop er terug bijgenomen, opnieuw stof geknipt en alles stap voor stap gedaan zoals zij het uitlegt. Op minder dan een uur was mijn luierzakje een feit. 's Avonds heb ik het nog gepimpt met een labeltje en de naam van de kleinzoon.


De sjabloonletters van de rommelmarkt hebben hun dienst al bewezen.
Vandaag nog één muur schilderen, dan kan de dochter dit weekend haar kamer herinrichten en heb ik weer tijd om achter de naaimachine te gaan zitten ;-).

5 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Tja ze zeggen niet voor niks, "haast en spoed is zelden goed" :-))
    Maar gelukkig is het zeer ok gekomen en wat een leuke naam heeft hij !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt hem uiteindelijk wel heel mooi gekregen. Is het zweten waard geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ik wilde er juist eentje gaan maken dit weekend maar als ik naar de beschrijving kijk vind ik het nog best ingewikkeld maar ik ga het toch proberen want ik ben ook niet zo van het biasband ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon alles stap voor stap volgen en dan is het heel makkelijk ;-)

      Verwijderen
  4. Je kreeg het toch nog tot een heel goed einde, zo te zien!
    Wees vrij om ook maandag weer een creatie te komen linken op ikblogjijblogt!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen