woensdag 23 november 2016

Portemonneetjes

Eind augustus kreeg ik een mooie mand cadeau voor mijn hulp met de suikerboonzakjes. Er zat vanalles in: lekkers uit de wereldwinkel, zelfgebrouwen bier, een lief kaartje en mooie bolletjes in mijn lievelingskleuren.



De bolletjes katoen mochten 2 maanden in de hobbykamer liggen pronken, zodat ik er regelmatig gewoon naar kon kijken ;).
Een paar weken geleden zocht ik er nog restjes bruin bij en haakte portemonneetjes.

Het haken ging zeer vlot, maar ik liet ze tot gisteren liggen alvorens ze aan een beugeltje te naaien. Wat een prutswerk, maar het is me gelukt.

3 portemonneetjes in de blauwe tinten:



2 portemonneetjes met ook bruine tinten:



Allen kregen ze op 1 zijde een logo-knoopje.



Mooie verzameling zo bij elkaar.


15 opmerkingen:

  1. Ach das sind ja süße kleine Geldbörsen !
    Ganz bezaubernd !
    Liebe Grüße
    Käthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige mand heb je daar gekregen. De gever kent jou blijkbaar goed (zelfs de kleuren voor de wol zitten juist)

    Zo'n portemonneekes heb ik ook al veel gemaakt. Tof om te doen, he?
    'k heb alleen geen geld om er in te stoppen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon ! Ik heb twee van die beugeltjes liggen, maar ik durf er precies niet goed aan te beginnen.. nu krijg ik er toch weer goesting in !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blauwe! Portemonneetjes! Ik hoop dat ze ook vol met geld zitten?! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig zijn ze!
    Zelf heb ik ze nooit gemaakt, maar kan me bij het gepriegel levendig iets voorstellen.
    De oranje op de onderste foto doet me aan een buitenaards wezentje denken :-)))
    Oogjes op de beugel en de streep als mond :-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cute little purses! Really like the colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So pretty! Love your idea of using a button! Creative!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De portemonneetjes zijn erg mooi geworden! Ik weet sinds kort uit ervaring dat het geen makkie is!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Dat zouden mooie kerstgeschenkjes zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. These are the cutest little purposes! Thanks for sharing with SYC.
    hugs,
    Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. These are so cute Leen. You've done a wonderful job. Thanks so much for linking up to Thriving on Thursdays.

    Anne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you so much for sharing at my Link up.
    I have a New party now if you want to share again :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. These are so pretty. They almost look like little snuggly toys. Love the colors.

    BeantwoordenVerwijderen