dinsdag 13 augustus 2013

Advies gevraagd!

Ben nog eens even bezig geweest met mijn oude meubeltjes. Ik heb nog verschillende meubeltjes van mijn grootouders staan, maar ook allerlei dat ik van rommelmarkten en garageverkopen meebreng. Ik vind het leuk om ze een nieuw leven te geven, maar het afschuren en gronden... dat is er net een beetje teveel aan.

Tot ik bij mANdarien dit bericht las. Dat leek mij de ideale oplossing om toe te passen op mijn wachtende meubels.

Rondgekeken op internet, maar nog niets concreets ondernomen. Tot we zondag op de rommelmarkt van Vorselaar iemand zagen staan met krijtverf van Amazona. Eén pot gekocht in "Antiek wit" en een potje was, kleur "Lever" er bij.

Dat moest zo vlug mogelijk uitgeprobeerd worden. Omdat ik mijn geliefde meubeltjes niet als testmateriaal wilde gebruiken, nam ik een barkruk die hier nog stond van de zoon.

Voor...
Na...
Het verven ging héél vlot! Over de was heb ik nog mijn twijfels; gebruikte ik teveel, of heb ik niet de juiste kleur gekozen? Ik vind de afwerking wat té bruin...
Iemand al kleurloze was gebruikt? Of misschien geen was gebruiken? Maar hoe onderhoud je de meubels dan?

Alle tips i.v.m. krijtverf zijn welkom!
Of indien iemand een workshop weet in de buurt van Turnhout - Hoogstraten, mag je het me steeds laten weten.

1 opmerking:

  1. Ik vind het alleszins best geslaagd ! De was is bedoeld om een beetje verweerd effect te geven en dat heb je wel. Zelf vond ik het niet zo eenvoudig. Je mag blijkbaar niet te veel was aanbrengen. Waarschijnlijk deed ik dat bij mij kast wel, waardoor ik wat een vlekkerig effect heb. Kreeg nu de raad om met een lichte staalwol de overtollige was er wat af te schuren, maar dat moet ik nog doen. 't Is inderdaad wat uitzoeken in 't begin. In jouw buurt weet ik niet direct iets van workshops, enkel in Vichte. Blijkbaar staat het hier in België nog wat in de kinderschoenen.

    BeantwoordenVerwijderen