zondag 12 februari 2017

Sjaals haken

Dank je wel voor jullie lieve reactie's op mijn vorig bericht. Op moeilijke momenten lees ik mijn verhaal en jullie mooie woorden, dat helpt...

Eind november reden mijn man en ik voor mijn verjaardag een dagje richting Nederlandse kust, maar eerst passeerden we in Arnemuiden bij het winkeltje van Jeanet. De winkel was kleiner dan ik me voorstelde, Jeanet was nog hartelijker dan ik dacht.
Een kleine winkel wil niet zeggen dat er niet veel keuze was, keuze in overvloed. En Jeanet, die neemt haar tijd om iedereen te helpen!

In de winkel lag een "gastenboek". Ik zag namen van andere bloggers staan, maar vergat gewoon om er zelf ook iets in te zetten...

Na lang rondkijken en voelen, koos ik voor een streng Aade, in mijn lievelingskleuren.



Deze winter had ik vooral nood aan haakprojecten waarbij ik zo min mogelijk moest nadenken. Een patroon dat je na even oefenen blindelings kan maken.  En die vond ik.
Ann ruimde wat van haar handwerkboeken op en gaf ze mij cadeau. Er waren ook enkele haakboeken bij. In een van deze vond ik een haaksteek die ik kon gebruiken voor een gewone, rechte, lange sjaal.




Deze sjaal was (te) vlug klaar. Ik besloot er nog een te maken.
Tijdens Knit & Knot in november kocht ik een mooie streng merino van Manos del Uruguay. Ik zocht inspiratie bij Claire. Zij maakte al zoveel mooie sjaals!





Met de koude deze dagen heb ik extra veel genot van deze lekkere warme sjaals.



12 opmerkingen:

  1. Prachtige die Aade wol. Echt een prachtige kleur!
    Je hebt mooie sjaals gemaakt
    Nog een fijne zondag Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schone aankopen en sjaals heb je nooit genoeg. Nieuwe boeken en nieuwe wol, dat vraagt om een mooi project en dat is gelukt.
    Een toffe verjaardagsuitstap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik jouw sjaals zie, krijg ik prompt zin om ook te gaan haken. 't Is alweer een tijdje geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste sjaal is prachtig! Wat een mooie kleuren. En wat fijn dat je fijn even naar de kust kon. Even fijn uitwaaien. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A wonderful creation, the pattern and the colour of the yarn is a delight.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks for sharing on the Pleasures of the NW's DIY party!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Very pretty! I love the color and texture!
    Blessings, Leigh

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sjaals en dat winkeltje in Arnemuiden is echt een belevenis hé. En inderdaad een geweldig lieve madam!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful scarf and I'm sure you will enjoy it all winter. Thanks for sharing at #HomeMattersParty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your work is beautiful. I love scarves. Thanks for sharing on Sunday's Best. #SundaysBest

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige sjaals heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, ik vind de Aade sjaal prachtig! ik heb net kamelenwol gekocht en zou erg graag die sjaal willen haken. de wol is heel fijn en dun en die steek gaat erg mooi zijn. Kan je mij het patroon doorgeven? Bedankt! Patty (pat-alpaca.be)

    BeantwoordenVerwijderen