dinsdag 18 juli 2017

Blauw

Vanochtend was er een stralende zon en een prachtige blauwe lucht. Dit leek mij hét ideale moment om mijn nieuwe, blauwe, dekentje te fotograferen.

  


Wegens gebrek aan een haakproject, werk ik al een tijdje mijn restjes garen op. En restjes, die krijg je na 5 jaren haken veel bij elkaar ;).
Ik zocht mijn blauwe kleurtjes tezamen. Stuk voor stuk mooie kleurtjes, maar net niet genoeg voor wat ik in mijn hoofd had. Toen ik zag dat Sabine van ons HandWerkCafé enkele bolletjes Duck Egg - een mooie naam voor een nóg mooiere kleur - over te nemen had, zag ik direct een mooi dekentje groeien.

Ik haakte het in de steek die Karin gebruikte voor haar retrodeken



De rijtjes wisselde ik willekeurig af. 
In mijn voorraad lag nog een restje byClaire Sparkle. Die kon er mooi mee tussen. Hij geeft het dekentje net dat ietsje meer.



De Duck Egg en de Sparkle vormden de finishing touch. 



Met hen haakte ik enkele rijtjes vasten rondom en klaar was mijn dekentje!





15 opmerkingen:

  1. O zo mooi!!!, helemaal mijn kleur!
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer een knap deken geworden! Hele leuke kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja wat zal ik daar eens van zeggen? Hij is natuurlijk prachtig! Wat een mooie blauwe kleuren. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren, zo is het een plezier om je restjes op te maken :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That blanket is so very pretty. I love blue!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is mooi, hij is super , hij doet me denken aan de zee !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél mooi! Ik vind het vaak heel verrassend wat je met restjes kan doen, maar dit is echt verbazingwekkend knap geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stunning, what a beautiful blanket. A brilliant stashbuster. Thank you fore sharing with us at #HandmadeMonday

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Ben gek op blauw en "moest" dan ook echt even op jouw plaatje klikken bij Link Your Stuff. Knap hoe restjes zo iets moois kunnen worden. Leuke steek heb je voor het dekentje gebruikt.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk dekentje is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Net bij elkaar passende kleuren van de restjes. Dat is geluk hebben. En de steek wil ik ook een keertje haken. Veel te mooi om dat niet eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So pretty, what a lovely mix of shades of blue.

    BeantwoordenVerwijderen