zondag 19 maart 2017

Cadeautjes - bis

Zoals beloofd, nog enkele cadeautjes die geblogd moesten worden.

Zoon wilde graag als nieuwjaarscadeautje voor zijn petekind een pamperzakje. Zo gevraagd, zo gedaan ;).
Samen met schoondochter in de stoffenvoorraad gedoken, leuke stofjes gekozen en mijn nieuwste flockfolie er bij genomen.
Volgens Eline het mooiste pamperzakje dat ik ooit maakte:




Voor Storm maakte ik tussendoor een joggingbroek. Een leuk patroon uit een Ottobre (ik weet niet meer welke) waardoor de joggingbroek bijna op een gewone broek lijkt.

Aan de achterkant opgestikte zakken. Ik was zo blij dat ik die eerste er netjes op kreeg...



... de tweede even mooi er op naaien was iets moeilijker, maar is gelukt.
Vooraan steekzakken en een nepgulp.



De zomen werden afgewerkt met een dubbel stiksel.



En ik ontdek nu net dat dit de enige foto is van de totale broek, maar ik denk dat jullie je wel een beeld kunnen vormen aan de hand van alle foto's tezamen?



Ik had het patroon al verlengd met 3 cm, want Storm is niet klein. Ik had hem echter wel iets breder ingeschat. Alhoewel ik knoopsgatenelastiek gebruikte in de taille, moest ik er toch nog een stuk afhalen ;).
Een volgende joggingbroek werd al besteld door zijn mama.

Tot slot naaide ik nog een nieuwjaarscadeautje. Het stofje dat ik hiervoor gebruikte bracht K. voor me mee van een stoffenverkoop.



Het werd een laat nieuwjaarscadeautje, want het werd pas afgegeven in februari. Eerder had ik het niet klaar.
Mijn poetshulp gaat in het weekend fietsen. Niet gewoon fietsen, maar met de mountainbike of met de koersfiets. Ik liet haar zelf kiezen wat ze graag had uit het stofje en ze koos voor een buff.



Stuk stof op de juiste grootte knippen, een naad stikken en klaar... Dat vond ik nu wel heel weinig als cadeau. Daar mocht iets extra bij.

Ik haalde dit patroon terug boven en maakte een tasje.





Half februari en bijna alle nieuwjaarscadeautjes werden afgegeven...
Volgende keer zien jullie de allerlaatste cadeautjes.





7 opmerkingen:

  1. Een heel toepasselijk stofje met de fietsen, iedereen blij met deze mooie cadeautjes.
    Fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die naaimachine van je draait forse toeren! Wat een leuke cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat stofje met die boom! Zo leuk! Prachtige dingen maakte je weer en zo netjes. Maarre wat is een buff? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The diaper bag is adorable. Thanks for sharing on Sunday's Best. Very talented.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een toffe cadeautjes en die gouden flockfolie voor Gust is prachtig. Die joggingbroek is trouwens perfect gemaakt! Normaal dat er bestellingen volgen. Veel te mooi!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zit die rits er netjes in!! Knap hoor. En die letters van Gust zijn ook zo mooi opgeplakt? of gezigzagd?

    BeantwoordenVerwijderen