vrijdag 31 oktober 2014

Workshop in het HandWerkCafé

Vorige zaterdag werd er een workshop vogeltjes haken georganiseerd in het HandWerkCafé. Op het programma stonden de vogeltjes van Lucy.

K. en ik probeerden op voorhand de 2 patroontjes te maken.  Ik ben zelf niet vertrouwd met de Engelstalige haaktermen, maar K. zorgde voor een prima vertaling.

We kleedden het zaaltje van De Villa aan met enkele gehaakte dekens, herschikten de meubels een beetje en legden al het nodige materiaal klaar.





Bij een drankje en lekkere appelcake werden vele vogeltjes gehaakt.











En hier zie je het resultaat:






Er waren ook enkele kleine kinderen die nog nooit eerder hadden gehaakt. Zij leerden een ketting haken en hadden op het einde van de namiddag een mooi versierd theelichtje en een leuke halsketting. Natuurlijk kregen zij ook nog een vogeltje mee naar huis.




De foto's spreken voor zich, denk ik. Een leuke namiddag, voor herhaling vatbaar ;)!










5 opmerkingen:

  1. Goed gedaan! De gehaakt dekentjes maken het handwerkcafé supergezellig.
    Lijkt me heerlijk om samen te handwerken.
    En vogeltjes , da's helemaal top!

    P.S. De pompomrand rondom mijn granny quilt is eindelijk klaar. Hele deken af . Nu alleen nog de namen van iedereen die bloemengranny' s heeft meegemaakt erop borduren. Die van jou staat al er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a fun way to spend the afternoon, the birds were lovely and always nice to include the children.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Kan me zo voorstellen dat het heel gezellig was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik wist niet dat er een handwerkcafé was. Even wat beter inspecteren. Lijkt me leuk om eens een keer langs te gaan. De vogeltjes zijn in elk geval schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd welkom! Er zijn nog dames uit jouw buurt die bij ons komen handwerken.

      Verwijderen